Ledig dag!

Japp idag är det min lediga dag såhär mitt i veckan ;) Jag jobbar 75% så onsdagar är jag ledig.
Än sålänge har jag hunnit med att äta frukost, byta lakan, plockat undan lite, lyssnat på Adele, kollat lite på facebook, läst bloggar och pratat med min pappa i telefon två gånger!
Är man morgonpigg hinner man mycket!

Igår jobbade jag ju bara till 11, sen åkte jag in till Marieberg Galleria med mamma, pappa och lillasyrran! Mycket trevlig eftermiddag, det är inte så ofta det blir så hela familjen.
Jag skulle till optikern för efterkontroll av prova på linserna och det gick jättebra, allt såg bra ut och jag fick köpa mera linser, men saaatan vad dyrt det var!!! 597kr för 30par...shit! Jag hade 599kr kvar på kortet så det var på håret ;) men linserna var dom tvugna att beställa så jag måste åka tillbaka dit och hämta dom, men det är nog snart dags för storhandling iaf.
Sen var vi in på Ikea där jag blev bjuden på lunch och jag tror helt seriöst att det var första gången jag åt mat i deras restaurang, R ska ju jämt köpa korv vid utgången... upptäckte även att jag har tappat bort mitt Ikea familykort... måste leta rätt på det.
Det blev iag en tvättkorg, galgar, tofflor, en ljuslykta och ett par blockljus därinne, och jag kom på att det var alldeles för länge sedan vi var inne på Ikea, så det får nog bli en sväng till efter löning! Det är ju så satans billigt!
Sko-punkten hann vi också med, och jag hade sån tur att syrran skulle köpa skor hon med, upptäckte att vi har både samma storlek och tydligen snarlik smak, iaf så skulle hon ha två par och jag hittade ett par så det blev lite billigare! 200kr för ett par kängor som är både snygga och praktiska! Kan ju inte bli bättre!
Jag hann med att hälsa på gammelhunden hemma hos dom med, en benig gammal BC som är världens snällaste hund tror jag, gammal och skraltig men glaaad!

Väl hemma så var det bara att inviga tvättkorgen, hann med två maskiner innan jag sjönk ner i soffan med ett par glas vin och tittade på Idol. R jobbade som vanligt sent... men jag hade det mysigt själv med mitt vin och tända ljus.
Han är inte så rolig nuförtiden iaf, stressigaste tiden på året för honom med eget plåtslageri samtidigt som vädret är värdelöst när det är mycket jobb utomhus :S, han jobbar och stressar för mycket så när han väl kommer hem är han bara trött och sur, men det går över...framåt december om han har tur, fast då är det vinter och kallt och det tycker han inte om heller ;)

Träffade på en kompis igår med och vi bestämde oss för att äta lunch tillsammans på fredag! Det blir kul!

Nej, nu ska jag ge mig ut på en promenad i regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0