Äpple och kanel..

..smakar mitt te idag! Det känns lite höstigt, skördetid sådär!
Helgen var bra, jag han städa och greja en hel del och sen var mina föräldrar och grattade R, lite senare han pappa med fru. Egentligen fyller han år idag, men eftersom vi gjorde tårta och så i helgen så firade jag honom med presenter då ;)
Jag tror att han blev nöjd iaf. Jag hade ju bevakat tradera ett par veckor innan som en hök för att snappa åt mig grejerna jag skulle ha så billigt som möjligt!
R har en Märklin-tågbana som han fick en lokbod, en tankvagn som det står BP på och en sj-vagn till. Inte billigt kan jag lova. Eftersom pengarna inte riktigt räckte så fick han även ett "hemgjort" presentkort på en dvd-film som han får utnyttja efter att jag har fått lön.
Idag har dagen faktiskt inte varit så bra, utan anledning egentligen, det bara är en sån där dag när man vill krypa ner i soffan och glömma världen.. Allt känns bara trist, kroppen ömmar och man vill inget alls.
Men nu börjar det kännas lite "piggare", efter regn kommer solsken! Klämkäckt värre! Trevliga människor är viktigt för då rycker man upp sig lite!
Idag blir det en riktigt lång dag på jobbet, jag åker ju med R så jobbar han sent så får jag göra det med, alternativt hitta på nåt under tiden tills vi åker hem. Och nu är det den absolut stressigaste tiden på året för honom, massor med saker som ska göras samtidigt som vädret ställer till det.
Men jag ska vara ledig imorgon em så jag har lite timmar att jobba in så det gör inte så mycket att det blir sent idag. Imorgon är det dags för optikern igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0