Det är inte min dag idag...

Är så ilsk och förbannad just nu...
Alldeles nyss så skulle jag tvätta håret...jomenvisst knappt nåt schampo kvar, snällt R, tar man nästan allt schampo så kan man ju säga till!? Ja vi använder samma, skillnaden är att han tvättar håret varje dag(skitigt jobb) jag varannan till var tredje dag beroende på vad jag har gjort så han borde ju kunna ha märkt att det var dags att köpa!!
Jo jag skulle ju tvätta med så herrn kan ha med sig rena kläder när han ska åka iväg med sina jobbarkompisar, så jag kollade i tvättkorgen och såg att det låg massor av hans kläder i, tog med den ner och körde igång det..men...sen skulle jag ju hänga upp det och tror ni att just den tröjan han tjatat om var med bland den rena tvätten??? Näpp, för den förbannade tröjan som var viktig låg under sängen.. hur svårt kan det vara att lägga kläderna man vill ha tvättade i tvättkorgen???
Och ja det är jag som tvättar, inga moralpredikningar om jämställdhet tack, jag tycker att det är ganska logiskt att jag sköter tvätten när jag för det första inte vill ha mina kläder förstörda av någon annan än mig själv och för det andra jobbar mycket mindre än vad han gör. Dessutom är tvätten det jag faktiskt tycker om att ta hand om vad gäller hushållsarbete.
Nu är den i tvättmaskinen iaf, men R får hänga upp den själv sen, jag tänker inte sitta uppe och vänta på tvättmaskinen.
Sen har vi ju två små grisar, eller ja katter, fast just idag kattskrällen som härjar runt med allt, jag vet inte vad sjutton dom håller på med. Hallå ni är 12 och 11 år, ni ska vara lugna gamla katter vid det här laget ;) men inte då. Den ena satt nyss i bokhyllan och gapade, där får dom inte vara, samtidigt som katt nr två roade sig med att dra ner tvätten från torkställningen... suuuck.
Dags att gå och lägga sig kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0